Vår gruppträning är för dig som vill ha det personliga stödet av en tränare som coachar och pushar dig – men samtidigt älskar att träna tillsammans med andra för att känna gruppens energi. Vi tränar i mindre grupper om max 10–15 personer för att säkerställa att varje deltagare ska få ut det mesta av varje pass.

Alla våra tränare är personliga tränare och/eller utbildade gruppträningsinstruktörer med stor erfarenhet av att coacha och leda både grupper och individer till utveckling och framgång.

Våra pass

Om du köper ett terminskort till något av följande pass får du 10% rabatt på övriga termins- och klippkort. 5- och 10-korten är giltiga på samtliga pass.  Samtliga pass (som ej är fullsatta) har man möjlighet att prova på en gång gratis. För anmälan till respektive pass, även prova-på-pass, kontakta ansvarig instruktör. När du köper ett terminskort bokar vi in dig på samtliga pass för terminen. Viktigt är att du avbokar passen du inte kan gå på så att någon annan har möjlighet att få din plats. Bokning av enskilda pass samt avbokning sker via hemsidan under BOKA.

Avbokning av gruppträningspass skall ske senast 4 timmar innan passet startar. För dig som har klippkort dras ett klipp om passet inte avbokas i tid.

 

Höstens pass

Terminsstart v.36
Observera att YOGA MIX måndag och STARK KVINNA 65+ redan är fullsatta!

STARK

Termin: 4/9-21/12

Ett funktionellt, roligt och utmanade pass där vi bland annat använder kettlebells, skivstänger, TRX och kroppens egen vikt som motstånd. Passet är anpassningsbart så att det blir utmanande för dig oavsett träningsbakgrund. Inget pass är det andra likt.

Onsdagar kl.18-19

Lördagar kl.10-11

Instruktörer: Marcus (onsdagar) marcus@palmerfriskvard.se, Rasmus (lördagar) rasmus@palmerfriskvard.se

 

 

 

CORE STARK

Termin: 5/9-19/12

Ett pass med varierat upplägg där vi tränar igenom hela kroppen men har störst fokus på att stärka mage, rygg och hållningsmuskulaturen. Vi jobbar framförallt med  funktionella styrkeövningar där svårighetsgraden går att anpassa till alla nivåer. Utöver en starkare kropp får du bättre balans, motorik, koordination, kroppskontroll och uthållighet.

Torsdagar kl.17:15-18:00

Instruktör: Elin Sämfors elin@palmerfriskvard.se 

 

 

 

RÖRLIGHET  Nytt pass!

Termin: 2/9-16/12

Känner du dig stel?
Behöver du stretching som en del av din rehabilitering efter skada?
Arbetar du mycket stillasittande eller under annan hård/monoton belastning?
Behöver du mer rörlighet till den träning du utför för att kunna upprätthålla god teknik?
Har du svårt att få till stretching på egen hand?

Om du svarat ja på något av ovanstående kan det vara en god idé att prova höstens nya stretchpass! Alla kan delta, övningarna anpassas.

Måndagar kl.16:30-17:15

Instruktör: Linn Dorén linn@palmerfriskvard.se

 

 

 

YOGA MIX

Termin: 2/9-19/12

Klassen bjuder på en härlig variation av flow, funktionell styrka, balans och stretch. Varje pass avslutas med avslappningsövningar och återhämtning för att minska stress och mentala spänningar. Alla kan vara med! Övningarna anpassas efter både dagsform och träningserfarenhet. Väl investerad tid att unna sig själv och ett bra komplement till annan träning. 

Måndagar kl.17:45-19:15 (90 min) OBS! Måndagspasset är fullt

Torsdagar kl.18.00-19:30 (90 min) 

Instruktörer: Linn Dorén (måndagar) linn@palmerfriskvard.se, Jeanette Levin (torsdagar) jeanette.levin@palmerfriskvard.se

 

 

 

YINYOGA Nytt pass!

Termin: 4/9-18/12

Ett yinyogapass är meditativt och mycket avslappnande för både kropp och sinne. Hit är du välkommen utan krav på prestation. Det är ett mycket kraftfullt komplement till annan fysisk träning som exemplevis styrketräning, löpning och mer dynaminsk yoga.

Under ett pass utförs yogaställningarna sittandes och liggandes. Positionerna är enkla och vi stannar flera minuter i varje position. Samtidigt får vi tillfälle att praktisera medveten närvaro i stunden. Yinyoga mjukar upp bindväven/fascia som omsluter muskler och organ i våra kroppar samt fokuserar på stimulans av ligament och inre organ.

Yinyoga passar i princip alla, särskilt effektiv är den mot stelhet, ryggvärk, nack- och/eller knäproblem samt vid en stressad och prestationskrävande livsstil.

Onsdagar kl.7.00 – 8.00

Instruktör: Jeanette Levin jeanette.levin@palmerfriskvard.se

 

 

 

STARK KVINNA 65+    OBS! Passet är fullt

Termin: 3/9-19/12

En gemensam uppvärmning väcker såväl kropp som rörelseglädje. Tisdagens pass håller fokus på balans och rörlighet medan torsdagen är inriktad på puls och styrka. Passen har en bra variation av övningar som anpassas efter deltagarnas erfarenhet och dagsform. Målet är att bygga upp kroppen på alla plan vilket resulterar till en bättre hälsa och en vardag fylld av mer välbefinnande och energi!

Tisdagar (Rörlighet & balans) kl.8.45-9.45 

Torsdagar (Puls & styrka) kl.8.45-9.45

Instruktör: Linn Dorén linn@palmerfriskvard.se 

 

 

 

STARK  BASIC 65+

Termin: 3/9-17/12

Stark Basic 65+ är ett pass för dig som vill komma igång med träningen efter ett längre uppehåll, kanske pga. skada/sjukdom, eller att du aldrig har tränat förut. Ett grundläggande pass för att stärka både kropp och knopp. Vi varierar passen med fokus på att öka din balans, rörlighet och styrka. Målet är att bygga upp hela kroppen, ge dig ett ökat välbefinnande och mer energi. En bättre hälsa helt enkelt!

Tisdagar kl.10.30 – 11.30

Instruktör: Linda Wolland linda@palmerfriskvard.se