GRUPPTRÄNING

Vår gruppträning är för dig som vill ha det personliga stödet av en tränare som coachar och pushar dig – men samtidigt älskar att träna tillsammans med andra för att känna gruppens energi. Vi tränar i mindre grupper för att säkerställa att varje deltagare ska få ut det mesta av varje pass.

Under rådande omständigheter har vi minskat på antalet deltagare på klasserna samt ökat utbudet för utomhusklasser, allt för att du ska kunna känna dig trygg, kunna hålla säkert avstånd och fortsätta din träning. Viktigt att du tvättar och spritar händerna inför din klass samt att du stannar hemma vid symptom.

Kom ihåg att fysisk träning stärker ditt immunförsvar!

SCHEMA

KURSER

SCHEMA ÖPPNA KLASSER

PRESENTKORT

ÖPPNA KLASSER

Under perioden 1 juni – 29 augusti kommer ändringar i ordinarie klasser. (Uppdaterat schema ser du när du klickar på knappen SCHEMA ÖPPNA KLASSER) Höstterminens ordinarie schema startar v.35 (klicka på bilden för mer information om respektive klass)

FLEX & FLÅS

Ett pass helt utan redskap där vi med hjälp av kroppsvikten fokuserar på flås, plyometrisk träning (explosivitet) och flexibilitet.

Passet kommer utgå från Palmer Friskvårds trädgård.
Här gäller kläder efter väder då passet hålls utomhus i alla väder!

Alla fullt friska är välkomna.

Max antal deltagare:12 per klass

Instruktör:Christoffer

Längd:60 min (2 klipp)

Dag:Måndagar

Tid:17.30

FUNKTIONELLT STARK

Ett styrkepass utan flås för dig som vill bli stark i hela kroppen. Här jobbar vi med hantlar, medicinbollar och kettlebells, ofta en sida/en arm/ett ben i taget, för att på så sätt hitta och stärka balans och svagheter.

Kläder efter väder!* Alla (fullt friska) är välkomna!

I den mån vädret tillåter kommer vi hålla passet utomhus. 

 

*Vid oväder finns möjligheten att träna inomhus. Då gäller max antal 7 pers.

Max deltagare:12 per klass

Instruktör:Åsa

Längd:55 min (2 klipp)

Dag:Tisdagar

Tid:18.00

STARK

Ett funktionellt, roligt och utmanade pass där vi bland annat använder olika redskap och kroppens egen vikt som motstånd. Passet är anpassningsbart så att det blir utmanande för dig oavsett träningsbakgrund. Inget pass är det andra likt.

Passet är utomhus så ”kläder efter väder!”

Alla (fullt friska) är välkomna!

 

Max antal deltagare:10 per klass

Instruktör:Marcus, Linnéa

Längd:55 min (2 klipp)

Dag:Onsdagar & Lördagar

Tid:18.00 (ons) 10.00 (lör)

SENIOR UTE

Härlig utomhusträning för alla seniorer!

För alla seniorer som vill fortsätta sin träning trots rådande omständigheter. Alla kan vara med då var och en anpassar övningarna efter sin egen förmåga.

Ta på dig rörliga kläder efter väder så tränar vi tillsammans för en starkare hälsa!

Alla (fullt friska) är välkomna!

Max antal deltagare:10 per klass

Instruktör:Linn

Längd:55 min (2 klipp)

Dag:Tisdagar & Torsdagar

Tid:08.45

YOGA MIX

Måndagar – YOGA MIX Stretch (Linn)
Varierande pass som hålls i ett lugnt tempo, mestadels nere på mattan. Klassen fokuserar på rörlighetsträning där djupgående stretch varvas med andning och avslappningsövningar, allt för att minska stress och mentala spänningar.

 

Torsdagar – YOGA MIX Hatha/Vinyasa flow (Jeanette)
Klassen bjuder på en härlig variation av traditionell hathayoga, vinyasa flow, styrka, balans och stretch. Varje pass varieras men innehåller alltid avslappningsövningar och återhämtning för att minska stress och mentala spänningar.

 

I båda klasserna anpassas övningarna både efter dagsform och träningserfarenhet och passar alla nivåer. Väl investerad tid att unna sig själv och ett bra komplement till annan träning. Medtag gärna egen matta.

Alla fullt friska är välkomna!

Max antal deltagare:7 per klass

Instruktör:Linn, Jeanette

Längd:90 min (3 klipp)

Dag:Måndagar & Torsdagar

Tid:17.45 (mån) 18.00 (tors)

YINYOGA

Ett yinyogapass är meditativt och mycket avslappnande för både kropp och sinne. Hit är du välkommen utan krav på prestation. Det är ett mycket kraftfullt komplement till annan fysisk träning som exemplevis styrketräning, löpning och mer dynaminsk yoga.

Under ett pass utförs yogaställningarna sittandes och liggandes. Positionerna är enkla och vi stannar flera minuter i varje position. Samtidigt får vi tillfälle att praktisera medveten närvaro i stunden.

Yinyoga passar i princip alla, särskilt effektiv är den mot stelhet, ryggvärk, nack- och/eller knäproblem samt vid en stressad och prestationskrävande livsstil.

Max antal deltagare:7 per klass

Instruktör:Jeanette

Längd:60 min (2 klipp)

Dag:Onsdagar

Tid:07.45

GARUDA – Pilates/Yogamix

Garuda är en fusion av träningstekniker såsom pilates, yoga och tai chi som ger dig fokus, kraft och flexibilitet. Garuda har fått sitt namn efter en mytologisk fågel som skiftar form efter funktion. Övningarna utförs i ett flöde av rotationer och rörelse i tredimensionella plan, vi lär oss funktionen av varje rörelse och skapar ärliga och funktionella rörelsemönster.

Alla fullt friska är välkomna!

(Mirith pratar engelska men förstår svenska)

Max antal deltagare:7 per klass

Instruktör:Mirith

Längd:55 min, 2 klipp

Dag:Torsdagar

Tid:12.00

Gäller fr.o m:v.2

PILATES REFORMER

Denna träning fokuserar på styrkeövningar med hjälp av pilatesmaskiner där motståndet från maskinens spiraler ger träningen snabba resultat. Genom maskinens så kallade jump board fås även en pulshöjande effekt och innebär därmed total träning av din kropp. 

Pilates Reformer utgör ett bra komplement till övriga klasser då motståndet i maskinen hjälper oss att lättare träna rätt muskler i varje övning.

Alla (fullt friska) är välkomna!

Max antal deltagare:5 per klass

Instruktör:Malin, Viktoria, Mirith

Längd:55 min (3 klipp)

Dag:Måndagar, Tisdagar, Onsdagar, Fredagar & Lördagar (jämna v)

Tid:12.00 (mån, tis) 18.00 (tis) 07.00 & 10.00 (fre) 10.00 (lör)

Gäller fr.o m:v.2

PILATES REFORMER BOOST

På denna klassen jobbar vi med enkla men tyngre styrkeövningar och fler repetioner i vår exklusiva pilatesmaskin, Reformer. Vi erbjuder samma kvalitet och säkerhet i övningarna som på alla våra pilatesklasser, men lovar att utmana styrkan och uthålligheten lite extra. Denna klassen passar dig som har en god grundfysik och gillar ett högre tempo i din träning.

Klassen undervisas på engelska.

Alla fullt friska är välkomna!

Max antal deltagare:5 per klass

Instruktör:Mirith

Längd:55 min (3 klipp)

Dag:Onsdagar

Tid:18.00

PILATES MATWORK

Här tränar vi framför allt med den egna kroppen som motstånd och fokuserar på andning, hållning, styrka och smidighet. För att underlätta eller höja övningarnas svårighetsgrad arbetar vi ofta med olika redskap såsom flexband och bollar, vilket gör träningen mer spännande och utmanande. 

Matwork är ett väldigt bra sätt att bygga upp kroppens core-styrka.

Alla fullt friska är välkomna!

Max antal deltagare:7 per klass

Instruktör:Malin

Längd:55 min (2 klipp)

Dag:Måndagar & Fredagar

Tid:18.00 (mån) 12.00 (fre)

Gäller fr.o m:v.2

PILATES BARRE

I denna träning får du alla fördelar från både pilates och balett – kontroll, styrka och smidighet sammanlänkade i en funktionell träningsform. 

Denna träningsfusion utförs vid en stång i kombination med redskap och har växt sig otroligt populär då den jobbar och tonar allt från ben till överkropp. 

En garanterat utmanande träningsform!

Alla (fullt friska) är välkomna!

Max antal deltagare:5 per klass

Instruktör:Viktoria

Längd:55 min (2 klipp)

Dag:Måndagar & Torsdagar

Tid:19.00 (mån) 18.00 (tis)

Gäller fr.o m:v.2

KURSER

Yoga för stela män

Yoga speciellt anpassad för män.
Känner du dig stel och skulle vilja få ökad rörlighet och samtidigt få verktyg för minskad stress och ett lugnare sinne?
Denna yoga är ett bra komplement till annan mer fysisk träning, löpträning eller för förbättring av golfsvingen.
Vi fokuserar på enkla, dynamiska och stärkande yogapositioner.
Under passet får du också praktiska andningsövningar som hjälper dig till en bättre vardag.
Yogan är för alla och vi utgår från var och ens egna förutsättningar, inga förkunskaper behövs.

Mattor finns att låna.

 

Max antal deltagare:4 per grupp

Instruktör:Jeanette

Längd:55 min

Dag:Fredag

Tid:12.00

Kursstart:9 april (8 veckor)

Pris:1 495 kr

Senior Pilates Reformerkurs

Denna kurs riktar sig till dig som befinner dig mitt i livet eller är 60+ och vill träna i en lugn och skön miljö tillsammans med likasinnade som tycker att det är viktigt att behålla den fysiska livskvaliteten. Att träna rätt och anpassa träningen efter sina förutsättningar är viktigt genom hela livet. Övningarna ska stärka kroppen samt ge smidighet och balans utan att slita på lederna, varför pilates är ett perfekt sätt att träna kroppen genom alla faser vi går genom i livet.

Max antal deltagare:5 per klass

Instruktör:Malin

Längd:55 min

Dag:Måndagar

Tid:11.00

Kursstart:12 april (8 veckor)

Pris:1 995 kr

Grundkurs Pilates Reformer

Här tränar du i reformern med motstånd av maskinens spiraler. Detta ger snabba träningsresultat och det är väldigt lätt att få kontakt med rätt muskler i alla övningar. Du lär dig hur maskinen fungerar och får dina personliga inställningar och är väl förberedd för våra öppna klasser i Pilates Reformer.

Träning i reformern är ett väldigt bra komplement till övriga klasser.

Alla fullt friska är välkomna!

Max antal deltagare:5 per grupp

Längd:55 min

Kursstart:Inväntar nytt startdatum

Reformer Fortsättningskurs

I Pilates Reformer tränar du i reformern med motstånd av maskinens spiraler. Detta ger snabba träningsresultat samt bidrar till att du enkelt får kontakt med rätt muskler i varje övning. Träning i reformer har dessutom en pulshöjande effekt och är ett väldigt bra komplement till övriga klasser.

Alla som gått grundkursen i Pilates Reformer är välkomna på denna fortsättningskurs där vi vidareutvecklar våra färdigheter i reformern.

Max antal deltagare:5 per grupp

Instruktör:Mirith

Längd:55 min

Kursstart:Inväntar nytt startdatum

Grundkurs Pilates Matwork

I Pilates Matwork tränar vi framför allt med den egna kroppen som motstånd och fokuserar på andning, hållning, styrka och smidighet. För att underlätta eller höja svårighetsgraden i en övning används små redskap som t ex bollar och flexband. Efter denna kursen är du väl förberedd att delta på våra öppna klasser.

Matwork är ett väldigt bra sätt att bygga upp kroppens core-styrka.

Alla fullt friska är välkomna!

Max antal deltagare:5 per klass

Instruktör:Mirith

Längd:55 min

Kursstart:Inväntar nytt startdatum

Mamma/baby Pilates

Som nybliven mamma behöver du varsam, rehabiliterande träning och återhämtning samt en mysig stund med din bebis där ni kan träffa andra mammor och bebisar. Under kursens gång hjälper vi dig att återfå kontakten med dina djupa muskler och arbetar mycket med stabilisering och energigivande rörelser.

Vi kan även hjälpa dig med vanliga problem som kvarstått eller uppstått efter graviditet, såsom delning av de raka magmusklerna, inkontinens och foglossning. Efter eventuellt kejsarsnitt kan du även få mer specifik träning samt rehabilitering för att läka ordentligt. Efter du har varit på efterkontroll hos din läkare finns det inget hinder att börja träna hos oss oavsett förlossningsform.

Våra tränare har specialistutbildning för säker träning när du är gravid eller nybliven mamma.

Max antal deltagare:6 mammor per grupp

Instruktör:Malin

Längd:55 min

Dag:Onsdagar

Tid:10.15

Kursstart:Inväntar nytt startdatum

Springa – Lätt & ledigt

I denna kurs kommer du lära dig löpteknik som ger dig möjlighet att springa mer energieffektivt, vilket gör det lättare och förhoppningsvis roligare att springa.
Kursen innehåller olika övningar för att få bättre teknik, såsom kropps position, fotisättning, armrörelse, tempo etc.
Utomhus, kläder efter väder!

Max deltagare:8

Instruktör:Pär

Längd:60 min

Dag:Torsdagar

Tid:17.00

Kursstart:Inväntar nytt startdatum

Våra gruppklasser och kurser

Som ny gruppträningskund kan du köpa ett prova-på-klippkort, som ger dig möjlighet att gå obegränsat antal gånger på samtliga öppna klasser under två veckor.

ÖPPNA KLASSER

Så använder du dina klipp
För att göra det bättre för dig gäller nu klippkort för samtliga öppna klasser. Klippkorten kan användas till samtliga klasser och finns som 10-, 20- och 40-klipp*. Klippkorten är giltiga i 6 månader från första bokningen. Kom ihåg att checka-in dig i receptionen (i iPaden) innan klassen startar (alternativt meddela instruktören om du inte vill gå in).

*Vid 55/60 min pass dras 2 klipp, vid 90 min pass dras 3 klipp (fr.o.m september 2020 dras 3 klipp även för REFORMER 55 min). Seniorer (65+) har 20% rabatt på gruppträningsklippkort.

Bokning & Avbokning
För gruppträningen använder vi oss av ett bokningssystem som heter MINDBODY. Du skapar en inloggning via BOKA GRUPPTRÄNING. Här kan du köpa klippkort och kurser, boka och avboka dina klasser mm.

Alla klasser kan bokas ända fram till starttid. Avbokning av gruppträningspass skall ske senast 6 timmar innan passet startar. Klasser som inte avbokas i tid debiteras.

(Detta bokningssystem har även en app som gör det enklare för dig som kund att köpa klippkort, boka/avboka klasser, sätta upp dig på reservlista och se hur många klipp du har kvar.) 

Förmåner
Alla gruppträningskunder har 10% rabatt på behandlingar hos naprapat och sjukgymnast, 5% rabatt på massagebehandlingar (ej klippkort) samt tillgång till kallt och rumstempererat vatten från automaten vid omklädningsrummen.

KURSER

Anmälan & Villkor
En anmälan till våra kurser är bindande och avgiften betalas endast tillbaka mot uppvisande av läkarintyg. Avgiften gäller endast för den kurs, med specifikt startdatum, som du anmält dig till och missade kurstillfällen kan inte föras över till kommande kurser eller användas för öppna klasser.