Vår gruppträning är för dig som vill ha det personliga stödet av en tränare som coachar och pushar dig – men samtidigt älskar att träna tillsammans med andra för att känna gruppens energi. Vi tränar i mindre grupper om max 10–15 personer för att säkerställa att varje deltagare ska få ut det mesta av varje pass.

Alla våra tränare är personliga tränare och/eller utbildade gruppträningsinstruktörer med stor erfarenhet av att coacha och leda både grupper och individer till utveckling och framgång.

Våra pass

Samtliga pass får man prova på en gång gratis (gäller för nya passdeltagare). Kontakta respektive instruktör till passet du vill anmäla dig till eller prova på.

 

YOGA MIX
Klassen passar alla oavsett erfarenhet eftersom var och en anpassar rörelserna efter egen förmåga. Passet börjar med olika andningsövningar för att varva ner och hitta fokus inåt. Yogan fortsätter sen med en variation av flow, styrka, balans och stretch. Passet avslutas med avslappningsövningar och återhämtning för att minska stress och mentala spänningar. Väl investerad tid att unna sig själv och ett bra komplement till annan träning.

7 jan – 30 maj
(inget pass den 18/4 och 22/4)
Måndagar   18.00 – 19.15
Torsdagar   18.30 – 19.45
Instruktör: Linn Dorén (måndagar) Susanne Jangstam (torsdagar)
E-post:  linn@palmerfriskvard.se, susanne@palmerfriskvard.se

 

CORE STARK
Ett pass med varierat upplägg där vi tränar igenom hela kroppen men har störst fokus på att stärka mage, rygg och hållningsmuskulaturen. Vi jobbar framförallt med dynamiska och funktionella styrkeövningar där svårighetsgraden går att anpassa till alla nivåer. Utöver en starkare kropp får du bättre balans, motorik, koordination, kroppskontroll och uthållighet.

17 jan – 23 maj
(inget pass den 18/4)
Torsdagar   17.15 – 18.15
Instruktör: Elin Sämfors
E-post: elin@palmerfriskvard.se

 

STARK
Ett funktionellt, roligt och utmanade pass där vi bland annat använder kettlebells, skivstänger, TRX och kroppens egen vikt som motstånd.
Passet är anpassningsbart så att det blir utmanande för dig oavsett träningsbakgrund. Inget pass är det andra likt.

9 jan – 1 juni
(passet hålls även följande helgdagar 20/4, 1/5,  1/6)
Onsdagar   18.00 – 19.00
Lördagar    10.00 – 11.00
Instruktör: Marcus Åkesson (onsdagar), Rasmus (lördagar)
E-post: marcus@palmerfriskvard.se

 

STARK Kvinna 65+
En gemensam uppvärmning väcker såväl kropp som rörelseglädje. Tisdagens pass håller fokus på balans och rörlighet medan torsdagen är inriktad på puls och styrka. Passen har en bra variation av övningar som anpassas efter deltagarnas erfarenhet och dagsform. Målet är att bygga upp kroppen på alla plan vilket resulterar till en bättre hälsa och en vardag fylld av mer välbefinnande och energi!

8 jan – 23 maj
Tisdagar    9.00 – 10.00
(balans & rörlighet)
Torsdagar 9.00 – 10.00
(puls & styrka)
Instruktör: Linn Dorén
E-post: linn@palmerfriskvard.se

 

STARK Basic 65+
Ett pass för dig som vill komma igång med träningen efter ett längre uppehåll, kanske pga. skada/sjukdom, eller att du aldrig har tränat förut. Ett grundläggande pass för att stärka både kropp och knopp. På tisdagens pass är det fokus på att öka din balans och rörlighet och på torsdagspassen jobbar vi mer med styrka. Målet är att bygga upp hela kroppen, ge dig ett ökat välbefinnande och mer energi. En bättre hälsa helt enkelt!

8 jan – 23 maj
Tisdagar      10.30 – 11.30
(rörlighet & balans)
Torsdagar  10.30 – 11.30
(styrka)
Instruktör: Åsa Lempert
E-post: asa@palmerfriskvard.se